Τρίτη 9 Ιουνίου 2009

... παντέρμη ξενιτιά !

Σύντεκνοι...αν και μεγαλώσαμε στον Άγιο Νικόλαο, τελικά καταλήξαμε ο κάθε ένας σε διαφορετικό τόπο. Ο σύντεκνος Γ στην συννεφοσκέπαστη Αγγλία (όταν δεν έχει ομίχλη βρέχει όπως αναφέρουν οι Υδέρζιος και Γοσκίνιος), ο σύντεκνος Δ σε μια πόλη κοντά στον Πειραιά (δεν θέλω σχόλια), και εγώ (ο σύντεκνος Μ) στον Χάνδακα. Οικονομικοί μετανάστες λοιπόν και οι τρεις καταλήξαμε να αναζητούμε στοιχεία που να μας θυμίζουν την "χαμένη πατρίδα" (υπερβολή!, το ξέρω ...).

Δεν ξέρω εάν φταίει το γεγονός ότι είμαι συναισθηματικά δεμένος με την πόλη αυτή αλλά όταν βρίσκομαι στην αγαπημένη μου καφετέρια (στη Δωδώνη) δίπλα στη Λίμνη ξεχνιέμαι και ηρεμώ. Που αλλού μπορείτε να φανταστείτε τους εαυτούς σας και να νιώθετε έτσι; Πουθενά αλλού παρα στην καρδιά της Κρήτης ή ιν δε χέρτμπιτ οφ κρίτ για να το πούμε και στα ελληνικά!

Για να έχω μερικές εικόνες μόνιμα μαζί μου, έχω προσπαθήσει να τραβήξω μερικές φωτογραφίες από τα πιο ωραία σημεία της πόλης. Πιο συγκεκριμένα, αυτό που μου αρέσει να κάνω είναι να συνθέτω πανοραμικές φωτογραφίες, πολλές διαδοχικές, δηλαδή, αλληλοκαλυπτόμενες φωτογραφίες που συνθέτοντάς τις να προκύπτει μια, η οποία να φαίνεται σαν να είναι τραβηγμένη με έναν υπερ-ευρυγώνιο φακό. Εξειδικεύοντάς το ακόμα περισσότερο, δημιουργώ αρχεία τα οποία μπορούν και παίζουν στο www ή με κάποιον παίχτη (player) όπως είναι ο quicktime player της Apple και που σου επιτρέπουν την περιήγηση μέσα στην φωτογραφία, δίνοντάς σου την εντύπωση ότι βρίσκεσαι μέσα στην φωτογραφία. Δυο προγράμματα που χρησιμοποιώ για αυτή την δουλειά και που σας συνιστώ να δοκιμάσετε είναι το ptgui και το serif panorama plus.

Παρακάτω σας παρουσιάζω τα αποτέλεσμα από δυο τέτοιες προσπάθειες. Περιηγηθείτε ελεύθερα μέσα στην φωτογραφία (αρκεί να έχετε εγκατεστημένο τον quicktime codec, με τα shift/control κάνετε zoom in/zoom out)














1 σχόλιο: