Τετάρτη 27 Μαΐου 2009

Αβιογένεση

Τελευταία έπεσε στην αντίληψή μου ένα άρθρο στο περιοδικό New scientist που επανέφερε στο μυαλό μου όλες αυτές τις θεωρίες περί δημιουργίας της ζωής και της εξέλιξης των ειδών. Το άρθρο αυτό που πρόσφατα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature, ουσιαστικά επαναδιατυπώνει την θεωρία ότι η «πρώτη μορφή ζωής» δημιουργήθηκε αφού ένα πρωταρχικό μόριο RNA σχηματίστηκε μέσα από μια χημική αντίδραση στην οποία συμμετείχαν βασικά υλικά (αβιογένεση, δείτε και αυτό το σύνδεσμο), πριν από 3,85 δισεκατομύρια χρόνια.

Αν και τα αποτελέσματα αυτά φαίνονται άκρως ενδιαφέροντα δεν αποτελούν μια πλήρη ιστορία της γένεσης της ζωής, μιας και θα ήταν εξαιρετικά απλοϊκό η ζωή να ξεκίνησε μέσα από μια απλή ανάμειξη υλικών όπως γίνεται για παράδειγμα στην συνταγή για σπανακόπιτα. Φαίνεται όμως ξεκάθαρα ότι κάπως έτσι πρέπει να έγιναν τα πράγματα - μια σειρά από πρωταρχικές αντιδράσεις δημιούργησαν τα πρώτα μόρια RNA από τα οποία προήλθαν οι πρωτεΐνες και μετέπειτα τα πρώτα κύτταρα του προϊστορικού κόσμου.

Παρατηρώντας ότι ο τόπος έχει γεμίσει από θεοφοβούμενους ανθρώπους που από τη μια διαρκώς διατυμπανίζουν την μη-πίστη τους και από την άλλη κρατάνε μια πισινή για την περίπτωση που αποδειχθεί η ύπαρξη κάποιου θεού, ομολογώ ότι σκοπός μου δεν είναι να αποδείξω την αλήθεια της αβιογένεσης ή της μη-ύπαρξης θεού. Το μόνο που επιθυμώ να κάνω είναι να υπερθεματίσω στο γεγονός ότι η αλήθεια που πηγάζει μέσα από την προσπάθεια του ανθρώπου να αποδείξει γεγονότα σημαντικά στην πορεία της ύπαρξής του (Κυτταρική θεωρία, Θεωρία των μικροβίων, Γενετική, θεωρία εξέλιξης, δομή του DNA, νόμοι του Mendel κ.α.) είναι προτιμότερη από την οποιαδήποτε δογματική και άρα απαίδευτη αλήθεια και σας προσκαλώ να ανοίξετε τα μυαλά σας στην επιστήμη και να την εμπιστευτείτε.

Όλοι μας, είτε το παραδεχόμαστε είτε όχι, στηρίζουμε την καθημερινότητά και την ευημερία μας σε προϊόντα της επιστήμης. Σκεφτείτε μόνο ότι όποτε έχουμε καταρροή με πυρετό λέμε «ίωση είναι, θα περάσει» αλλά αγνοούμε ότι από αυτή την εμπύρετη κατάσταση θα μπορούσαμε να πεθάνουμε εάν κάποιοι ερευνητές δεν είχαν ανακαλύψει, καιρό πριν, τα εμβόλια και τα αντιβιοτικά. Μπορεί επειδή έχουμε συνηθίσει την ύπαρξη πολλών τέτοιων επιτευγμάτων να τα θεωρούμε δεδομένα, αλλά ποτέ δεν ήταν θεόσταλτα. Και αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα προϊόντος της επιστήμης που δεν μπορούμε εύκολα να συνειδητοποιήσουμε την αξία του επειδή απλά δεν μπορούμε να σκεφτούμε τη ζωή μας χωρίς αυτά. Άλλα τέτοια παραδείγματα είναι το ηλεκτρικό ρεύμα, ο λαμπτήρας πυρακτώσεως, η σύριγγα, η ασπιρίνη, ο προσωπικός υπολογιστής και φυσικά εκατοντάδες άλλα.

3 σχόλια:

  1. Καλώς τον κουμπάρο!
    Το άντρο της αθεΐας μου φαίνεται έχει γίνει αυτό το ρακάδικο.
    Εγώ πάντως όταν έχω ίωση δεν σκέφτομαι ούτε αντιβιοτικά, ούτε ασπιρίνες. Ρακόμελα σκέφτομαι... Είπαμε, ακόμα κι αν δεν σου περάσει το κρύωμα, από ένα σημείο και μετά δεν σε νοιάζει…


    Δ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αχ, έχω πολλά να πώ για την ύπαρξη του Θεού, αλλά βαριέμαι τώρα...και για τσι ρακές πολλά έχω να πω, αλλά έχω πονοκέφαλο γιατί την προηγούμενη βδομάδα ολόκληρη ήπινα κάτι ουίσκια ιρλανδέζικα:) Καλώς τονε και τον άλλο στο ρακάδικο...Όπως καταλαβαίνετε, εδά διαβάζω τσι αναρτήσεις τςων τελευταίων δέκα ημερών...πολύ ουίσκι στην Ιρλανδία, και ήλιος απίστευτος (έπεσα στην περίπτωση, χε χε, μια φορά το χρόνο κάνει τέτοιες μέρες), να πάτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. για το ρακόμελο πάλι δεν έχω να πω πράμα, μια δυο φορές έχω πιει και δε μου πολυάρεσε, αυτό είναι να το πίνει κιαείς άμα είναι άρρωστος, οι άντρες πίνουνε ρακές και το μέλι το δίνουνε τω γυναικώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή